divendres, 11 de novembre de 2011

LA RAMBLA DE LES FLORISTES

Vull començar el meu petit homenatge a Josep Mª de Sagarra recordant la seva obra teatral "La Rambla de les Floristes" que va escriure l´any 1935

LA RAMBLA DE LES FLORS
(Tal i com la va conèixer Josep M. de Sagarra).
 Li tinc especial simpatia per dos motius: La meva mare era peixatera del Mercat de la Boqueria raó per la qual   jo vaig estar molt en contacte amb la Rambla de les Flors, que sempre em va seduir per la seva varietat de colors i la seva olor, i també pel nom de la protagonista, que és el meu, Antònia.  (És un nom que mai m´ha agradat però crec que a la protagonista d´aquesta obra se li escau i ja el trobo més suportable).

De la mà de l´Antònia i a través de les seves converses amb les venedores d´altres parades de flors i amb els clients que li són fidels, coneixem, els costums d´una època amb moltes diferències socials i amb una classe alta hipòcrita i altiva, i ens ofereix una perspectiva realista de la Rambla de l´època, tot a través d´un llenguatge poètic i entenedor. 

Tot hi sent una obra escrita l´any 1935, segueix sent deliciosa, i un plaer, principalment per la frescor de la llengua popular que l´autor fa servir. La protagonista, una dona de molt caràcter,  ens dóna a conèixer  la societat: els polítics, els burgesos i els capellans d´una manera força irònica. És una delícia i un plaer recordar aquesta obra, una de les primeres que va escriure Josep Mª de Sagarra, que si ara veiés la seva estimada Rambla veuria que si bé  ha perdut tota la poesia i el caràcter propi que tenia, segueix plena de flors com sempre, i que també segueix sent admirada per tothom.

LA RAMBLA DE LES FLORS ACTUALMENT


  

1 comentari:

  1. És un reconeixement a un gran escriptor ara que fa 50 anys de la seva mort, enhorabona

    ResponElimina