dijous, 12 de gener de 2012

CANÇÓ DE PLUJA (Poema de Sagarra)

No sents, cor meu, quina pluja més  fina?
Dorm, que la pluja ja vetlla el teu son... 
Hi ha dues perles a la teranyina,
quina conversa la pluja i la font!
No sents, cor meu, quina pluja més fina?


No sents,  cor meu, quin plorar i quin cantar?
Canten les gotes damunt la teulada, 
ploren les gotes damunt del replà...
Gotes de pluja, gardènia que es bada...
No sents, cor meu, quin plorar i quin cantar?


No sents, cor meu, quina pau més divina
amb la música dels núvols desfets?
Pluja de nit, delicada veïna,
dentetes d´aigua en els vidres quiets...
No sents, cor meu, quina pau més divina?


¿No sents, cor meu, que la pena se´n va,
dintre aquest plor de la pluja nocturna ,
i les estrelles somriuen enllà?
Enllà somriu un mantell tot espurna...
No sents, cor meu, que la pena se´n va?


No sents, cor meu, quina pluja més fina?
No sents, cor meu, quin plorar i quin cantar?
No sents, cor meu, quina pau més divina?
No sents, cor meu, que la pena se´n va?
No sents, cor meu, quina pluja més fina? 




2 comentaris:

  1. Quina poesia més bonica!

    Anna M. Moya

    ResponElimina
  2. Preciós! És un dels meus poemes preferits. Molt ben triades les il·lustracions. Et felicito.

    ResponElimina